• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 13 شهریور 1398
کد مطلب : 76818
+
-

بخشش ۹ محکوم به قصاص در خراسان شمالی

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: 5 ماه نخست امسال ۹ مجرم محکوم به قصاص در این استان پیش از رسیدن به چوبه دار با کسب رضایت اولیای دم بخشیده شدند. به گزارش ایرنا، «مجتبی محمدی» اظهار کرد: مددجویان زندانی که پرونده آنان در کمیسیون عفو برای رضایت از قصاص از اولیای دم مورد بررسی قرار می‌گیرد باید شرایط لازم را نیز داشته باشند. وی ادامه داد: در این کمیسیون تلاش می‌شود از افراد ریش‌سفید و خوشنام برای جلب رضایت اولیای دم استفاده شود. 

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی افزود: این محکومان با تلاش‌های دادستان، شورای حل اختلاف، کمیته صلح و سازش و مددکاران اجتماعی زندان و جلب رضایت اولیای دم از قصاص رهایی یافتند. محمدی گذشت و فداکاری را از خصوصیات بارز مردم این استان دانست و گفت: هر سال در این استان چنین صحنه‌های باشکوهی که نمایانگر فداکاری و انسانیت است شاهد هستیم. ایام سوگواری سالار شهیدان حسین بن علی (ع) و یاران باوفای آن حضرت فرصت مناسبی است تا زمینه آزادی تعداد دیگری از زندانیان استان فراهم شود. 

وی با بیان این‌که بین عدالت قضایی و عدالت سازشی در استان تعاملی مثبت و سازنده برقرار است تصریح کرد: در این زمینه جلسه‌های مختلفی با هدف ایجاد صلح و سازش و با حضور شاکی و متشاکی در زندان‌های استان با هماهنگی دستگاه قضایی برای آزادی تعداد دیگری از زندانیان محکوم به قصاص برگزار شده است که آمار رهایی از اعدام در زندان‌های استان افزایش می‌یابد. هم‌اکنون کمتر از 2 هزار نفر در زندان‌های خراسان شمالی هستند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید